Choć do świąt Bożego Narodzenia zostało jeszcze dużo czasu, kolejne przedsiębiorstwa coraz intensywniej przygotowują się na ich nadejście. Coraz śmielej mówi się o zmianach, z jakimi należy liczyć się w następnym roku, rośnie także zainteresowanie upominkami wręczanymi z okazji świąt nie tylko pracownikom, ale i klientom.
Pomysł na upominek
Pomysłów na zestawy świąteczne jest mnóstwo, a ich wybór w ogromnym stopniu uzależniony jest od tego, z jakim profilem firmy mamy do czynienia oraz jakie oczekiwania charakteryzują zatrudnione w niej osoby oraz jej klientów. Podczas kiedy jedne przedsiębiorstwa starannie planują akcje prezentowe przez cały rok, inne wprowadzają je niejako przy okazji, nie akcentując w szczególny sposób tego, iż mamy do czynienia z czasem dość wyjątkowym. Bez względu jednak na to, z jakim podejściem mamy do czynienia, samych upominków nie brakuje. Tradycja ich wręczania jest zakorzeniona w naszej świadomości od dziesięcioleci, a lekceważenie jej jest odbierane jako dość poważne wykroczenie.
Paczki upominkowe wręczane pracownikom na ogół nie różnią się znacząco. W niektórych przedsiębiorstwach ich zawartość jest uzależniona od czynników takich, jak choćby staż pracy osób, które mogą liczyć na prezenty, trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że odchodzi się już od takiego podejścia. Nowym trendem jest też coraz większa neutralność charakteryzująca kosze prezentowe. Wynika ona przede wszystkim z tego, iż firma nie musi już delegować jednego lub kilku pracowników do ich przygotowywania. Coraz częstszą praktyką jest powierzanie tego zadania profesjonalistom – firmom odpowiedzialną za upominki reklamowe, akcje promocyjne oraz inne aktywności związane z kreowaniem wizerunku swoich klientów.
Czy prezenty to dalej dobry pomysł?
Podejście do prezentów świątecznych ulega przeobrażeniom. Zmienia się także wśród pracowników, jak i wśród pracodawców. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że kosze upominkowe jeszcze długo będą popularną formą podziękowania za pracę oraz wyrazem docenienia wysiłków wkładanych codziennie przez pracowników. Ich odbiór jest przecież pozytywny.