Jak sama nazwa wskazuje, gazetki promocyjne komunikują przede wszystkim o aktualnych i nadchodzących promocjach, zniżkach i rabatach. Najczęściej są one udostępniane w formie papierowej i/lub online poprzez supermarkety, dyskonty, drogerie bądź sklepy branżowe. Przyciągają kolorowym interesującym designem. Zachęcają do zakupów w określone dni lub wyjaśniają kolejne warunki przecen.
Warto je szczegółowo przeglądać, gdyż każda gazetka promocyjna jest źródłem drogocennych informacji, które zdołają przełożyć się na konkretne oszczędności. Zwłaszcza, kiedy wybieramy się na większe np. cotygodniowe zakupy bądź planujemy zakup konkretnego towaru, dobrze jest przejrzeć więcej materiałów marketingowych, aby jak najlepiej zorientować się w ofercie różnych sprzedawców.
Nie mówiąc już o objeżdżeniu okolicznych punktów handlowych, jednakże nawet przeskakiwanie z witryny na witrynę w poszukiwaniu aktualnych rabatów mogłoby okazać się czasochłonne i uciążliwe. Na szczęście istnieją internetowe bazy gazetek promocyjnych. W obrębie jednej strony można szybko przejrzeć obecne promocje wszelkich najistotniejszych sieci handlowych. Zarówno tych, które dystrybuują asortyment spożywczy czy kosmetyczny, jak również sklepów RTV/AGD, sportowych, meblowych i remontowo-budowlanych. To znacznie upraszcza orientację w aktualnych upustach cenowych.
Z promocjami trzeba być na bieżąco. Mimo, iż promocyjna – gazetka z definicji jest periodykiem. Zatem co jakiś czas, co tydzień lub co dwa tygodnie, wychodzi nowa. Poprzednie promocje kończą się, w ich miejsce pojawiają się kolejne. Wspomniane więc katalogi gazetkowe, które w jednym miejscu udostępniają wszystkie najważniejsze promocje on-line są tym bardziej bezcenne. Inaczej każdorazowo trzeba byłoby organizować sobie wycieczki do stacjonarnych punktów handlowych albo, w najlepszym razie, przeprowadzać całkowity research internetowy.
Kiedy ma się uproszczony dostęp do źródeł, warto stale przeglądać, a nawet wertować gazetki z promocjami. Sklepy zaciekle ze sobą konkurują na poziomie cenowym. To doskonała sytuacja z punktu widzenia konsumentów. Najlepiej systematycznie korzystać z rabatów, robiąc większe zapasy przecenionych produktów. Oczywiście z głową, aby nie doprowadzić do sytuacji, że kupi się zbyt wiele i będzie trzeba wyrzucić część zakupów, gdy minie ich termin przydatności do spożycia.