W supermarketach, salonach firmowych, czy sklepach wielobranżowych, oferowana jest gigantyczna ilość wyrobów. Dobry zakup polega na tym, aby znaleźć potrzebny produkt w jak najkorzystniejszej cenie. Ułatwiają to gazetki promocyjne rozprowadzane przez pojedyncze sieci handlowe. Można w nich znaleźć na przykład informacje o okresowych ofertach rabatowych na wyroby dobrych marek. W czasie trwania promocji udaje się nieraz kupić urządzenia AGD bądź sprzęt elektroniczny z wieloprocentową zniżką. To duża korzyść dla budżetu domowego.
Gazetka promocyjna może być wydawana w formie katalogu produktów. Jest to bardzo bogate źródło informacji na temat oferty handlowej sklepów spożywczych, kosmetycznych, bądź ze środkami czystości. Zamieszczone są w niej zdjęcia oraz opis towaru, nazwa producenta, dostępna wielkość opakowań i ceny, które dla produktów z gazetki są zawsze obniżone. Większość sieci handlowych wydaje papierowe gazetki promocyjne i udostępnia je w pobliżu kas sklepowych, bądź przez kolporterów dostarcza do mieszkańców domów oraz bloków osiedlowych. Przez taki sposób dystrybuowania reklama ma bardzo duży zasięg. Odbiorcy gazetek, po zapoznaniu się z ich treścią, chętnie wybierają się na większe zakupy. Gazetka promocyjna może także informować o pojawiających się na rynku nowościach. To okazja do nabycia sprzętu najnowszej generacji i renomowanych firm po atrakcyjnych cenach promocyjnych.
Szczególnie pomocne dla klientów są gazetki promocyjne firm odzieżowych. Różne rodzaje garderoby prezentowane są na fotografiach przez modeli i modelki. Ukazuje to wszystkie walory ubiorów oraz możliwość ich zestawiania według najnowszych trendów w modzie. Pięknie zaprojektowane przez grafików gazetki promocyjne przynoszą handlowcom okazję do przedstawienia pełnej oferty swoich towarów, a klientów zachęcają do zakupu. Wydawanie ich jest korzyścią zarówno dla sprzedających, jak też dla klientów.
Znakomitym nośnikiem treści informacyjnych jest również Internet. Zamieszczane w nim promocje on-line znacznie przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz internetowych. Producentom oraz sprzedawcom opłaca się zainwestować w gazetki promocyjne oraz promocje on-line, żeby pozytywnie zaistnieć na konkurencyjnych rynkach.
Promoooocje 😀